تعریق کف دست و زیر بغل

تعریق کف دست و زیر بغل در بعضی از افراد یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلات است که می‌تواند باعث کثیف شدن لباس‌ها و عدم توانایی در گرفتن و لمس اشیا و همچنین خجالت در دست دادن با دوستان شود. راه‌های مختلفی برای درمان تعریق کف دست وجود دارد که می‌توان به استفاده از دارو و تزریق بوتاکس اشاره کرد که برای حل مشکل بیمار از این روش‌ها هرچند یکبار استفاده می‌شود.
اما باید بدانید یکی از بهترین راه‌های درمان تعریق دست، عمل جراحی سمپاتکتومی است که می‌تواند مشکل بیمار را به طور اساسی حل کند.

عمل تعریق زیر بغل

تشخیص عرق کف دست:

در واقع خود بیمار براحتی می‌تواند متوجه تعریق غیر نرمال دست خود شود. پزشک متخصص هم در معاینات اولیه قادر به شناسایی این موضوع است.

چه کسانی برای عمل جراحی سمپاتکتومی و درمان عرق کف دست مناسبند؟

افرادی که تعرق بسیار زیادی در ناحیه کف دست و زیر بغل خود دارند و از روش‌های درمانی مانند مصرف داروی و تزریق بوتاکس نتیجه‌ای نگرفته‌اند و همچنین با توجه به سن و سلامتی جسمی شرایط بیهوشی عمومی را دارند و بیماری زمینه‌ای خاصی نیز ندارند جهت توراکوسکوپی و عمل جراحی سمپاتکتومی مناسب‌اند.

اقدامات لازم قبل از درمان عرق کف دست و زیر بغل:

پزشک متخصص در ویزیت بیمار، به معاینه کامل بدن بیمار و بررسی سابقه بیماری و پرسش از جراحی‌های انجام  شده می‌پردازد. همچنین بیمار می بایست مجموعه آزمایشات درخواستی پزشک و عکسی از قفسه سینه تهیه کرده و برای معاینات بیشتر به ارائه دهد.

عمل رفع سریع عرق کف دست و زیر بغل چگونه است؟

در جراحی تعریق کف دست و زیربغل (توراکوسکوپیک)، ابتدا در محل زیربغل دو سوراخ کوچک ایجاد شده و با تعبیه پورت‌های مخصوص کاز بداخل قفسه سینه دمیده شده تا امکان دیدن محتویات درون آن فراهم شود. سپس با استفاده از وسایل توراکوسکوپی و مانیتور  اعصاب مربوط به ترشحات عرق زیر بغل و کف دست سوزانده می‍شوند.. بخیه های مورد استفاده در این عمل می توانند جذبی و یا غیر جذبی باشند. این عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد.

بعد از عمل تعریق دست و زیر بغل، برای بررسی مجدد عکسی از ناحیه سینه گرفته شده و بیمار در همان روز عمل و یا بعد از آن می تواند مرخص شود.

عوارض عمل سمپاتکتومی یا تعریق زیربغل

 

در هر نوع جراحی (درمان تعریق زیر بغل و درمان تعریق بدن) ، احتمال عارضه وجود دارد. این عوارض در همه بیماران وجود ندارند و احتمال ایجاد عارضه بسیار کم است. این عوارض می تواند پنوموتوراکس (وجود هوا در قفسه سینه) خونریزی و عفونت و… باشد. همچنین ممکن است با درمان تعریق زیر بغل و کف دست، عرق در سایر نقاط بدن مثل شکم و پشت، افزایش پیدا کند.

مدت زمان بهبودی بعد از عمل تعریق

 

جالب است بدانید بعد از عمل سمپاتکتومی و به هوش آمدن بیمار می تواند راه برود و در همان روز و یا روز بعد مرخص شود و تا دو روز بعد استحمام کند و ب فعالیت‌های روزمره خود برگردد. همچنین بیمار باید در این مدت داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کند.

درمان قطعی عرق کف دست و پا

برای درمان قطعی عرق کف دست و پا درمان های مختلفی وجود دارد.

یکی از راه های درمان این بیماری، از بین بردن و قطع عصب غده های عرق میباشد که میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

از روش های دیگر میتوان به تزریق بوتولینوم باشد که تاثیر گذار میباشد که باعث کم شدن و کاهش عرق زیاد دست و پا میشود.

ولی حتما میبایست به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا بتوانید بهترین راهکار و درمان را برایتان تجویز کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان قطعی عرق کف دست و پا میتوانید با شماره 02177689467 تماس حاصل فرمایید.

درمان تعریق کف دست و زیربغل

پرسش‌های متداول تزریق چربی به صورت و دست

آیا بعد از عمل تعریق کف دست اسکار و جای زخم باقی می‌ماند؟

برای این جراحی، پزشک برش های بسیار کوچکی در محل ایجاد می کند که اسکار زیادی بعد از عمل بوجود نخواهد آمد. همچنین این سوراخ ها و برش ها در محل هایی است که امکان دیدن آنها بسیار کم است.

آیا بعد از عمل تعریق کف دست اسکار و جای زخم باقی می‌ماند؟

برای این جراحی، پزشک برش های بسیار کوچکی در محل ایجاد می کند که اسکار زیادی بعد از عمل بوجود نخواهد آمد. همچنین این سوراخ ها و برش ها در محل هایی است که امکان دیدن آنها بسیار کم است.

آیا با از بین رفتن تعریق زیر بغل و کف دست، با توجه به اینکه تعریق یکی از راههای دفع سموم بدن است مشکلی برای بدن ایجاد نخواهد شد؟

خیر، چون فقط تعریق زیربغل و کف دست از بین میرود و تعریق در سایر نقاط بدن طبق حالت قبل ادامه دارد.

 
آیا با از بین رفتن تعریق زیر بغل و کف دست، با توجه به اینکه تعریق یکی از راههای دفع سموم بدن است مشکلی برای بدن ایجاد نخواهد شد؟

خیر، چون فقط تعریق زیربغل و کف دست از بین میرود و تعریق در سایر نقاط بدن طبق حالت قبل ادامه دارد.

 
قیمت عمل سمپاتکتومی یا تعریق کف دست و زیربغل

هزینه عمل تزریق چربی به دست و صورت با توجه به مبلغی که بیمارستان دریافت میکند و همچنین هزینه ی دستمزد دستیار جراح و وسایل به کار رفته در زمان جراحی در زمان های مختلف فرق میکند و نمیتوان هزینه ثابتی برای آن مشخص کرد.

برای دانستن قیمت تزریق چربی به صورت و دست و یا اطلاعاتی از قبیل تزریق چربی به دست، تزریق چربی دست و یا تزریق چربی روی دست می توانید با مطب دکتر محمود راسخی تماس حاصل فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02177689467 و 09126086801 تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید دکتر محمود راسخی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

هزینه عمل عرق کف دست در سال 1403 بستگی به هزینه بیمارستان و مواد قابل استفاده در این عمل مباشد که نسبت به هر سال این هزینه متغییر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه عمل عرق کف دست میتوانید با شماره 02177689467 تماس حاصل فرمایید.

همچنین میتوانید نمونه های عمل و رضایت مریض ها را در پیج رسمی دکتر محمود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده نمایید.

شما میتوانید از طریق واتساپ و یا اینستاگرام در رابطه با درمان فطعی تعریق با دکتر محمود راسخی در ارتباط باشید.